Sport

 


Turniej piłki nożnej o Puchar Dyrektora Szkoły 2015/2016

W dniu 26.10.2015r. na obiekcie „KS Tęcza” przy ulicy Karpackiej w Łodzi odbył się coroczny Turniej Piłki Nożnej
o Puchar Dyrektora Szkoły. W turnieju udział wzięło 14 reprezentacji klas – łącznie 140 uczniów. Rozegrano 40 meczy, po których wyłoniono zwycięzców.
I miejsce po emocjonującym finale wywalczyła klasa 2zom pokonując w rzutach karnych reprezentantów klasy 4tm – która zajęła miejsce II.
Na III miejscu uplasowała się klasa 3tia która w małym finale pokonała klasę 3tm.
Królem strzelców został uczeń klasy 2zom Łukasz Dynel strzelec 13 bramek, tuż za nim na drugim miejscu znalazł się przedstawiciel klasy 3tia Daniel Marciniak z 11 bramkami. Na miejscu trzecim z 7 bramkami uplasował się Krzysztof Chorążak uczeń klasy 2ti.
Zawodom towarzyszyła zdrowa, sportowa atmosfera i niezwykle zacięta rywalizacja. Wszyscy zawodnicy zachowywali się zgodnie z zasadą Fair Play i już zapewniają, że do przyszłorocznego turnieju przygotują się jeszcze lepiej.
Imprezę przygotowali i przeprowadzili n-le wychowania fizycznego:
M. Krukowska, A. Chrząstek, B. Szczepaniak.

 

SPRAWDŹ SWOJE ZDROWIE I KONDYCJĘ

Prosimy uczciwie ocenić swoje zdrowie oraz dotychczasowe nawyki. Wybierz zdanie, które najlepiej opisuje cię w dziesięciu kategoriach ważnych dla zdrowia i ogólnej kondycji. Dodaj punkty, korzystając z tabeli, i sprawdź jaki trening rozpocząć.

Pliki do pobrania


WEŹ POD UWAGĘ:

Raz w tygodniu poszukaj grupy biegowej, która jest na poziomie o oczko lepszym niż ty. Zrób wcześniej rozgrzewkę i przebiegnij perę kilometrów, kiedy oni będą się rozgrzewać. Kiedy grupa ci ucieknie, dokończ własny trening.

Znajdź partnera na mniej więcej tym samym poziomie, co ty. Biegaj z nim raz w tygodniu. Nadawajcie tempo na zmianę. Przyspieszaj, ale nie próbuj zamęczyć drugiego biegacza. Współpracujcie, żebyście oboje na tym skorzystali.

Biegaj z kilkoma biegaczami na podobnym poziomie, jeden za drugim. Kiedy biegniecie w swobodnym tempie, niech ostatnia osoba wyprzedzi wszystkich i nadaje tempo przez pięć minut. Potem niech to samo zrobi kolejny ostatni biegacz.

Wyznacz jeden wieczór w tygodniu na grupowy trening na bieżni. Podzielcie się na grypy o zbliżonym poziomie i dajcie z siebie wszystko, ćwicząc prędkość.

Rodzaje treningów:

Bieg Tempo %VO2max Czas/dystans
Regeneracyjny Spokojne 50-60% ¼ – ½ czasu max
Długi Umiarkowane 60-70% Maksymalny +
Równomierny DI 75-85% 2/3 czasu maksymalnego plus
Tempowy DI – intensywne 85-95% ½ czasu maksymalnego
Interwałowy intensywne 90-110% 200m, 300m, 400m,
Sprint intensywne 90-110% 100-150m
Przygotowanie do zawodów Tempo docelowe 100% 800m, 1500m, 3000m
Zawody Tempo docelowe 100% Od jednego kilometra po maraton

Szybkie, powtarzane biegi (interwały, sprinty, przygotowanie do zawodów) są przerywane truchtem/marszem
na tym samym dystansie. Większość treningów obejmuje dodatkowo rozgrzewkę i schłodzenie.


Richard L. Brown Joe Henderson, „Bieganie dla początkujących”, Zielonka 2011 – przygotowała Katarzyna Jurgas


 

Parkrun Łódź – cykliczne, bezpłatne biegi na 5km z pomiarem czasu!!!

 

Weź udział w parkrunie. W każdą sobotę parku im. J. Poniatowskiego jest organizowany bieg na dystansie 5 kilometrów z pomiarem czasu (co tydzień przez cały rok). Bieg startuje o 9.00 rano. Udział w biegu jest bezpłatny,
ale wymagane jest wcześniejsze dokonanie rejestracji i przyniesienie ze sobą nadanego Indywidualnego Kodu Uczestnika. Rejestracja w parkrunie jest jednorazowa, tzn. po jej dokonaniu możesz wziąć udział w dowolnej liczbie biegów.

Poniżej link do ostatnich rezultatów

http://www.parkrun.pl/lodz/rezultaty/ostatnierezultaty/