Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nauczyciele Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Hiszpanii w ramach programu ERASMUS+

W ramach tego projektu w dniach 19–23 maja 2025 r. grupa nauczycieli ZST-I uczestniczyła w job shadowing w hiszpańskich szkołach zawodowych w Granadzie. Celem wizyty było bezpośrednie poznanie organizacji pracy, metod dydaktycznych oraz rozwiązań stosowanych w hiszpańskim systemie kształcenia zawodowego.

W czasie pobytu w Granadzie uczestnicy job shadowing odwiedzili Centrum szkoleniowe dla młodzieży i dorosłych (Arcan Studios, centro de formacion y desarrollo de videojuegos) oraz Zespół Szkół (Ave María San Cristóbal, centro educativo de referencia). Nauczyciele mieli okazję uczestniczyć w zajęciach teoretycznych i praktycznych, zapoznać się z systemem oceniania i monitorowania postępów uczniów, obserwować ścisłą współpracę szkół z lokalnymi przedsiębiorstwami, porozmawiać z nauczycielami i kadrą zarządzającą o wyzwaniach edukacyjnych i dobrych praktykach, odwiedzić nowoczesne pracownie techniczne i warsztaty zawodowe, przyjrzeć się funkcjonowaniu systemu doradztwa zawodowego oraz modelowi kształcenia dualnego.

Po powrocie, uczestnicy szkolenia przedstawili swoje obserwacje wszystkim nauczycielom ZST-I. Dyskutowano nad możliwością wdrażania wybranych rozwiązań w polskich placówkach. W ramach spotkania informacyjnego zorganizowanego w celu upowszechniania rezultatów job shadowing, podzielono się materiałami dydaktycznymi i przykładami dobrych praktyk z nauczycielami z innych szkół zawodowych w regionie.

Drugim etapem realizowanego projektu było szkolenie w Walencji w dniach 30 czerwca – 4 lipca 2025 r. Ośmioro nauczycieli uczestniczyło w kursie „Metody aktywizujące z modułem dotyczącym wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji”.

Był to intensywny program szkoleniowy, skupiający się na wprowadzeniu uczestników w różnorodne aktywizujące metody nauczania oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie edukacyjnym. Podczas szkolenia nauczyciele zdobyli wiedzę i umiejętności potrzebne do praktycznego i skutecznego stosowania aktywizujących metod w swojej pracy. Wiele uwagi poświęcono rozwojowi współpracy i różnym formom interakcji przy stosowaniu takich metod. Zwrócono uwagę na strategię i narzędzia umożliwiające efektywne współdziałanie uczniów. Wyjaśniono znaczenie indywidualizacji oraz różnorodności w aktywizujących metodach nauczania. Nauczyciele poznawali też nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne, aplikacje dające nowe, ciekawe możliwości w pracy z młodzieżą, np. Leonardo AI, Gamma APS, Lumen 5, Chat GPT, CANVA. Mieli okazję planowania i wdrażania poznawanych metod i technologii w pracy dydaktycznej. Poprzez ćwiczenia, dyskusje i studia przypadków, uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne umiejętności i narzędzia niezbędne do efektywnego wykorzystania aktywizujących metod w swojej pracy zawodowej.

Intensywne szkolenie było ważną, ale nie jedyną, częścią pobytu w Hiszpanii. Nauczyciele uczestniczyli w kolejnym (wcześniejszy, wielogodzinny odbył się jeszcze w Polsce) kursie języka hiszpańskiego. Poznawali też historię, zabytki i wiele ciekawych miejsc w Walencji, trzecim co do wielkości mieście Hiszpanii. Uczestnicy kursu zwiedzili m.in. Katedrę Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (Catedral-Basilica Metropolitana de la Asuncion de Nuestra Senora), w której według tradycji, przechowywany jest Święty Graal. Obejrzeli też Oceanarium i Bioparc Valencia. Podczas wycieczki, oglądali zamek w Peniscoli, wzniesiony przez templariuszy na pozostałościach dawnej arabskiej fortecy. Mieli też możliwość popłynięcia łodzią po najdłuższej żeglownej podziemnej rzece w Europie w Jaskiniach św. Józefa (Cuevas de San Jose).

Podróżując i zwiedzając, uczestnicy kursu wykorzystywali w praktyce znajomość języka hiszpańskiego w bezpośrednich kontaktach z mieszkańcami Hiszpanii. W czasie zajęć szkoleniowych doskonalili komunikację w języku angielskim.

Nauczyciele ZST-I wrócili do Łodzi pełni wrażeń z pobytu w Hiszpanii, a przede wszystkim gotowi do podejmowania nowych wyzwań w pracy z młodzieżą z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkolenia w Walencji.

Przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego, uczestnicy kursu, przedstawią innym nauczycielom ZST-I aktywizujące metody nauczania oraz narzędzia i nowe technologie, z którymi zapoznali się w Walencji. Zostaną też omówione praktyczne możliwości ich wykorzystania w pracy dydaktycznej.

Wymiana doświadczeń w ramach programu Erasmus+ umożliwiła wszystkim uczestnikom nie tylko rozwój zawodowy, ale także budowanie mostów międzykulturowych, wzmacnianie współpracy międzyszkolnej oraz wprowadzanie nowoczesnych i skutecznych rozwiązań do polskiej edukacji zawodowej - kończy swoją informację Barbara Bandurka-Majchrzak, uczestniczka kursu w Walencji.

 

Źródło: dzienniklodzki.pl - Dariusz Kuczmera

 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlaj poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.