Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zawody przyszłości

Miasto Łódź
oraz
Dyrektor Szkoły
informują o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn. „Zawody przyszłości”
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027

 

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości oferty kształcenia w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi (ZSTI) w okresie od 01.09.2025 do 31.08.2027. Cel zostanie osiągnięty poprzez:

  • wsparcie umiejętności i kompetencji zawodowych 140 uczniów, na kierunkach kształcenia zgodnych z potrzebami regionalnymi (technik informatyk, programista, mechatronik, mechanik);
  • wsparcie 40 nauczycieli ZSTI w zakresie zwiększenia kompetencji zawodowych w obszarach ważnych dla rozwoju szkoły;
  • rozwój współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym szkoły poprzez organizację staży uczniowskich dla 120 uczniów;
  • stworzenie w szkole warunków odzwierciedlających naturalne poprzez doposażenie pracowni szkolnych dla 4 kierunków objętych wsparciem.

Poprzez umożliwienie uczniom i nauczycielom zdobywania nowych umiejętności, poprawia się dostosowanie ich kwalifikacji do regionalnych potrzeb rynku pracy.

 

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

 

  1. Adaptacja i doposażenie pracowni szkolnych.

Zaplanowano zakup i montaż platformy schodowej, aby dostosować szkołę do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pozwoli to na przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi oraz zapewni dostępność infrastrukturalną placówki. Zostanie także utworzona nowoczesna pracownia mechatroniki umożliwiająca naukę zawodu w wirtualnej rzeczywistości. Zaplanowano doposażenie w nowoczesny sprzęt, ułatwiający pracę i naukę, między innymi komputery do projektowania 3D, specjalistyczne drukarki 3D i zestawy Lego do budowy konstrukcji oraz programowania, google VR, drony, zestawy słuchawek i głośnikowy, oprogramowania itd.

 

  1. Opracowania narzędzia VR na potrzeby kierunków kształcenia objętych wsparciem.

Projekt edukacyjny opiera się na stworzeniu innowacyjnego narzędzia w technologi VR reagującego na wyzwania zdalnego kształcenia, intensyfikowane przez pandemię COVID-19. Celem jest minimalizacja barier edukacyjnych, takich jak odległość czy ograniczenia zdrowotne uczniów. Narzędzie to będzie rozwijane przy współpracy nauczycieli i uczniów. W projekcie powstaną 2 moduły edukacyjne:

Moduł 1: Nauka serwisu i obsługi przekładni,

Moduł 2: Montaż układów pneumatycznych.

 

  1. Zajęcia i szkolenia dla uczniów

W projekcie zaplanowano realizację wsparcia w formie szkoleń i kursów dla uczniów. Wszystkie formy wsparcia będą podnosiły kwalifikacje i kompetencje uczniów, co zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy. Zostaną przeprowadzone:

  1. Zasady doboru elementów, montaż zestawu komputerowego i przygotowanie go do pracy w sieciach LAN oraz Internet dla 40 osób;
  2. Nauka projektowania 3D w programie Autodesk Inventor wraz z przygotowaniem detalu do druku 3D dla 90 osób,
  3. Przygotowanie i wydruk detalu na drukarce 3D dla 60 osób,
  4. Grafika komputerowa dla 75 osób,
  5. Montaż video dla 60 osób,
  6. Zarzadzanie aplikacjami dla 75 osób,
  7. Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie dla 60 osób,
  8. Szkolenie SEP do 1 KV dla 100 osób. Kurs zawiera przeprowadzenie egzaminu SEP potwierdzającego nabycie kwalifikacji.
  9. Szkolenia w warunkach VR dla uczniów TI i TP: Tworzenie dośw. VR w Unity 3D oraz C# dla 75 osób,
  10. Szkolenia w warunkach VR dla uczniów TMR i TM: Tworzenie i montaż przekładni mechanicznych oraz układów pneumatycznych dla 60 osób.

 

 Kursy i szkolenia dla nauczycieli.

Dla podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych kompetencji planuje się organizację następujących form doskonalenia zawodowego nauczycieli:

  1. Szkolenie SITRAIN-PLC-TIA-MICRO1 i szkolenie/SITRAIN-PLC-TIA-MICRO2
  2. 3 poziomy szkolenia Programowanie robotów IRC5 Programowanie I (32 godziny), Programowanie robotów IRC5 Programowanie II (40 godzin) i Programowanie robotów IRC5 Programowanie III dla 1 nauczyciela,
  3. Szkolenie IRC5 Integrated Vision dla 1 nauczyciela,
  4. Szkolenie RobotStudio kurs podstawowy i zaawansowany dla 1 nauczyciela,
  5. Szkolenie na temat edukacji włączającej dla 5 nauczycieli,
  6. Szkolenie nt. edukacji antydyskryminacyjnej dla 5 nauczycieli,
  7. Kurs Adobe Premiere Pro dla 2 nauczycieli,
  8. Szkolenie z zakresu obsługi programu Autodesk Fusion 360 dla 1 nauczyciela,
  9. Autoryzowany Kurs obsługi i wykorzystania Zestawu EDGECAM edukacja dla 2 nauczycieli,
  10. Photoshop kurs obróbki zdjęć dla 2 nauczycieli,
  11. Adobe Photoshop – moduł II dla 2 nauczycieli,
  12. Programowanie robotów przemysłowych ABB poziom 1 i 2 dla 2 nauczycieli,
  13. Warsztat – Monitor interaktywny w praktyce edukacyjnej dla 40 nauczycieli.

  

  1. Doradztwo zawodowe i zajęcia ekologiczne dla uczniów.

W projekcie zaplanowano działania w postaci doradztwa zawodowego:

  • zajęcia grupowe z doradcą zawodowym dla 50 osób;
  • zajęcia indywidualne z doradcą dla 50 osób.

Program doradztwa obejmie m.in. poruszanie się po rynku pracy, określenie mocnych stron, umiejętności, określenie predyspozycji zawodowych oraz zainteresowań, planowanie kariery, tworzenie dokumentów aplikacyjnych. Efektem zajęć z doradztwa zawodowego będzie wyższa świadomość potrzeb rynku pracy i własnego rozwoju zawodowego oraz umiejętność analizowania sytuacji na rynku pracy przez uczniów.

W ramach zadania zaplanowano również realizację warsztatów proekologicznych dla 100 osób. Zajęcia te będą miały na celu rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z tematyką zielonych źródeł energii oraz wpływu człowieka na planetę i klimat z uwzględnieniem profilu szkoły i kierunku kształcenia.

 

  1. Staże uczniowskie.

W ramach projektu zaplanowano realizację staży uczniowskich dla 120 uczniów. Każdy uczeń zrealizuje staże w wymiarze 150 godzin i otrzyma stypendium. Celem staży jest przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy poprzez poznanie rzeczywistych warunków pracy. Szkoła ma wypracowaną współpracę z najnowocześniejszymi firmami, które posiadają nowoczesny park maszynowy i technologiczny oraz doświadczenie w realizacji staży.

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

  1. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 140 (6 k; 134 m).

  1. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich

Wartość docelowa ogółem: 120 (3 k; 117 m).

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 40 (24 k; 16 m).

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 1.

  1. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 4 (1 k; 3 m).

  1. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem: 1.

  1. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej

Wartość docelowa ogółem: 1.

  1. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym

Wartość docelowa ogółem: 50 (2 k; 48 m).

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Wartość docelowa ogółem: 1.

  1. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego (osobogodziny)

Wartość docelowa ogółem: 18 000.

 

Wskaźniki rezultatu

  1. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 120 (3 k; 117 m).

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 36 (22 k; 14 m).

  1. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie

Wartość docelowa ogółem: 4 (1 k; 3 m).

 

Dofinansowanie projektu z UE: 2 528 331,63 zł  

Całkowita wartość projektu: 2 974 507,80 zł