Nauczyciel-SCH
SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI
Projekt nr 2023-1-PL01-KA121-SCH-000135619
w ramach programu ERASMUS+, SEKTOR: Edukacja szkolna, AKCJA 1 „MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA OSÓB”
na podstawie przyznanej Akredytacji nr 2020-1-PL01-KA120-SCH-095275
realizowanego przez Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych,
Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi
CHARAKTERYSTYKA DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU.
Projekt został przygotowany przez zespół projektowy z Zespołu Szkół Techniczno Informatycznych w Łodzi przy współpracy z hiszpańskim partnerem firmą Universal Mobility
Czas realizacji projektu 01.06.2023 - 31.08.2024 r.
Dofinansowanie projektu z UE: 14 016,00EUR
Przedstawiciel Prawny Beneficjenta Projektu: Jarosław Pawlicki - Dyrektor Wydziału Edukacji w Departamencie Pracy, Edukacji i Kultury Urzędu Miasta Łodzi.
Organ prowadzący Beneficjenta Projektu: Urząd Miasta w Łodzi.
Uczestnikami projektu będzie 8 nauczycieli ZST-I w Łodzi.
CELEM PROJEKTU JEST:
- Podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli ZSTI
- Zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli uczestniczących w szkoleniach zagranicznych
- Podniesienie umiejętności językowych nauczycieli
- Podniesienie umiejętności informatycznych u nauczycieli
- Europejski wymiar organizacji
- Zwiększenie doświadczenia związanego z realizacją projektów z partnerami zagranicznymi
SZKOLENIE
Temat szkolenia:
Edukacja angażująca – grywalizacja, efektywna prezentacja, sztuczna inteligencja.
Zastosowanie gier w procesie nauczania
Projektowanie i wdrażanie gier edukacyjnych.
- Mechanika i dynamika gry.
- Tworzenie interaktywnych materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem elementów gier.
- Integrowanie zabawy z treściami edukacyjnymi.
Grywalizacja i gry komunikacyjne
Metody prezentowania treści adekwatnie do wieku i potrzeb uczniów.
- Gry komunikacyjne w procesie kształcenia.
- Ocena efektywności uczenia się z wykorzystaniem elementów gier.
- Dostosowywanie materiałów opartych na elementach gier do różnych grup wiekowych i celów uczenia się.
Prezentacje w edukacji
Tworzenie skutecznej prezentacji w celu przekazania treści edukacyjnych.
- Oprogramowanie i narzędzia dedykowane redagowaniu prezentacji.
- Projektowanie wizualne i integracja multimediów.
- Analiza, charakterystyka grupy.
Efektywne metody nauczania
Wybór technik pracy jak również narzędzi prezentowania treści adekwatnie do potrzeb grupy.
- Narracja i umiejętność opowiadania historii.
- Rozwijanie umiejętności skutecznego komunikowania się, w tym wystąpień publicznych.
- Udzielanie informacji zwrotnej, reagowanie na pytania.
Sztuczna Inteligencja i Chat GPT
Wykorzystanie narzędzi i techniki sztucznej inteligencji do celów edukacyjnych.
- Zbieranie, analiza i interpretacja danych.
- Integracja sztucznej inteligencji z nauczaniem w celu zapewnienia wsparcia uczniom oraz uatrakcyjnienia ich procesu uczenia się.
- Względy etyczne we wdrażaniu sztucznej inteligencji
Koordynator: Magdalena Makara; m.makara@zsti.elodz.edu.pl
Dokumenty do pobrania:
Program szkolenia [.pdf, 1.68 MB]
Regulamin [.pdf, 546.53 kB]
Załącznik 1 [.docx, 86.68 kB]
Załącznik 2 [.docx, 101.21 kB]
Załącznik 3 [.docx, 86.75 kB]
Termin testu z j. angielskiego ustala Pani Joanna Borowczyk
„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlaj poglądy i opinie Unii Europejskiej lub [nazwa podmiotu przyznającego pomoc]. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.