Nauczyciel SCH
KURSY I JOB SHADOWING W HISZPANII
Projekt nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000198532
w ramach programu ERASMUS+, SEKTOR: Edukacja szkolna, AKCJA 1 „MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA OSÓB”
na podstawie przyznanej Akredytacji nr 2020-1-PL01-KA120-SCH-095275
realizowanego przez Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi
CHARAKTERYSTYKA DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU.
Projekt został przygotowany przez zespół projektowy z Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi.
Numer projektu: 2024-1-PL01-KA121-SCH-000198532
Czas realizacji projektu 01.06.2024 - 31.08.2025 r.
Wartość projektu: 22 100,00 EURO.
Przedstawiciel Prawny Beneficjenta Projektu: Jarosław Pawlicki - Dyrektor Wydziału Edukacji w Departamencie Pracy, Edukacji i Kultury Urzędu Miasta Łodzi.
Organ prowadzący Beneficjenta Projektu: Urząd Miasta w Łodzi.
Uczestnikami projektu będą nauczyciele i pracownicy administracyjni ZST-I w Łodzi.
CELEM PROJEKTU JEST:
- Zwiększenie kompetencji i umiejętności zawodowych uczestników biorących udział w mobilności
- Podniesienie umiejętności językowych
- Podniesienie umiejętności informatycznych
- Europejski wymiar organizacji
- Zwiększenie doświadczenia związanego z realizacją projektów z partnerami zagranicznymi
Cele i założenia Projektu opracowane zostały zgodnie ze Standardami Jakości Erasmusa.
MOBILNOŚĆ
W ramach uczestnictwa w Projekcie, uczestnicy mają zapewnione:
- 5 dniowe szkolenie/ 5 dniową obserwację.
- Pokrycie kosztów: transportu, noclegu, wyżywienia, polisy ubezpieczeniowej.
- Szkolenie językowe.
- Certyfikaty potwierdzające nabycie kompetencji podczas pobytu za granicą
- Program kulturowy.
SZKOLENIE
Job shadowing – cele i korzyści
Kompetencje zawodowe:
- Obserwacja metod nauczania i oceniania uczniów,
- Poznanie rozwiązań IT w nauczaniu i administracji,
- Wymiana doświadczeń między nauczycielami,
- Zapoznanie się z funkcjonowaniem i zarządzaniem szkołą w Hiszpanii.
Wiedza o edukacji w Hiszpanii:
- Struktura systemu oświaty, organizacja roku szkolnego,
- Przepisy prawa oświatowego,
- Egzaminy zewnętrzne i metody zapobiegania niepowodzeniom edukacyjnym.
Kompetencje językowe:
- Rozwój umiejętności językowych (angielski i hiszpański),
- Przełamywanie bariery językowej,
- Poszerzenie słownictwa zawodowego,
- Komunikacja w międzynarodowym środowisku.
Kompetencje społeczne i personalne:
- Rozwój umiejętności organizacyjnych i komunikacyjnych,
- Praca w grupie, radzenie sobie w nowych sytuacjach,
- Zwiększenie pewności siebie i gotowość do pracy w środowisku międzynarodowym,
- Poszanowanie etyki zawodowej i zasad kultury osobistej,
- Rozwój świadomości międzykulturowej i integracja zespołu.
Kurs: Metody aktywizujące z modułem dotyczącym wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji.
Metody aktywizujące:
- Poznanie technik takich jak projekty, gry, dyskusje,
- Wzmacnianie współpracy, interakcji i zaangażowania uczniów,
- Promowanie pracy grupowej i dialogu między uczniami.
Indywidualizacja nauczania:
- Dostosowanie metod i materiałów do potrzeb uczniów,
- Uwzględnianie różnorodności w klasie.
Nowoczesne technologie:
- Wykorzystanie narzędzi i aplikacji TIK do aktywizacji uczniów,
- Tworzenie interaktywnych zadań i prezentacji.
Kompetencje społeczne i personalne:
- Rozwój umiejętności organizacyjnych, pracy zespołowej i komunikacji,
- Wzrost pewności siebie i gotowości do pracy w środowisku międzynarodowym,
- Poszanowanie etyki zawodowej, integracja zespołu,
- Zwiększenie świadomości międzykulturowej i poznanie kultury Hiszpanii.
Koordynator: Magdalena Makara; m.makara@zsti.elodz.edu.pl
Dokumenty do pobrania:
- Regulamin [.pdf, 507.61 kB]
- Załącznik 1 [.docx, 70.68 kB]
- Załącznik 2 [.docx, 84.39 kB]
- Załącznik 3 [.docx, 72.37 kB]
Termin testu z j. angielskiego ustala Pani Joanna Borowczyk
„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlaj poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.